Friday, April 29, 2011

Boring-boring Di Rumahan

Hidup sebagai lepasan SPM membebankan dan agak tough serta sukar untuk mengharungi.. Terlalu banyak dugaan dan cabaran yang datang dari DAPUR atau MEJA MAKAN serta KATIL dan x lupe kepada LAPTOP, PHONE.. Mmg boring kalo ddk rumah aje. *moh poei jalan2 kojap nk x?... so macam mane kite nk atasi masalah lepasan spm ini?

Ade yang jadi penganggur sepenuh mase, terhormat, sejati dan tegar. Ade orang kata hidup di alam lepasan SPM utk makan2 saje. *wah2 abis semue makanan ko nak ngap. Ngap2 jugak tapi jgn la sampai badan nmpk2 mmbesar-besar. Rutin harian bagi penganggur ialah sudah tentu TV, pesbok aka facebook, tidur mcm xnk bangun2 lagi, main PS dan mcm2 perkare pelik2. Inikah pemimpin2 mase depan negare? *wah hbat bercakap, aku pon same daa..kui3. Tapi aku nye rutin harian lain2 skit. Aku selalu melawat kompleks sukan belia di PAROI tu setiap hari2. *kalo nk jumpe aku selalu2 sila dtg ke kompleks sukan. Ngeh3. Hampir semue bende kat kompleks tu aku dah main. *eg..

1@ futsal. *aku selalu on bile ade event. so roger2 je aku ni.

2@ basketball..

3@ jogging...*jogging malam mmg sedap.

4@ badminton....*bru sekali masuk

5@ GYM.....*nak jugak bdan berbentuk skit. Ngeh3.

6@ Tgk bola......*xkire di stadium atau TV. Aku kn sentiase on.

Ade yang menjadi orang yang berkerjaye. Senang citer mereka ini bekerja. *eg = promoter, cashier, tukang minyak, dan di secret recipe, mcd, kfc, A&W... mencari duit untuk mereka jua. Ini lah orang yg bagus2 sbb x nk menyusahkn parents diorang. Bekerja smpai x ingat dunie pon ade. Pagi2 dah pergi kerje sampai x mkn. *okey ape. Boleh diet sekali gus. NGEH3.

Tapi mase mereka2 ini dgn family sudah2 sikit maybe xde langsung. *wah dah mengalahkn dato'2 dan datin2 lak. Hahaha. Part paling best bekerja ini ialah GAJI. Gaji ialah segale2 nye. Ngeh3. Bile gaji masuk je, hahaha mereka yg akan dikejar2 oleh penganggur ini. Mcm x biase lak. Penganggur ni agak mcm parasite dan pisau2 cukur2. hahaha. **nak mintak belanje je tahu.

Orang yg berduit ni senang skit utk ajak keluar pergi jalan2 kt KL, dan SEREMBAN. *[idup seremban] atau main2 futsal.. Orang yang bekerje ini jugak pemboros. Percaye la sbb aku pon pernah kerje. *opss kantoi pemboros jugak. Hohoho~. Duit gaji cepat je abis. Pertengahan bulan je duit2 dah hampir kering. Hahaha.~

Bile citer pasal pergi keluar dan jalan2 ni, aku dah pergi ke mcm2 tempat la. Duit aku pon macam MENGALIR keluar seperti air. *sedih2 duit makin kekurangan. Midvalley, TS, Sunway Pyramid, KLCC, Shah Alam, Jasin, Melake dan x lupe kepada PUDU, semue nye aku dah pergi. Haha. X lupe jugak kepada SOROMBAN yang aku sayangi ini. *jgn la ajak aku kuar gi seremban sbb aku pon x tahu nk jln2 kt mane lagi kat srmban tu. Kui3.~

Sejak akhir2 ini aku dah mcm kt rancangan JEJAK KASIH daa kt pesbok. Makin rmai kawan sekolah rendah aku jumpe. *tapi serius aku ingat2 lupe kt korang semue. So jgn la kecik hati dgn aku ni. Aku agak pelupe. Kt sekolah rendah kgv tu, aku bkn nye aktif sangat dan x pandai sangat pon. *fyi korang semue, mase aku drjh 6, aku kelas di hujung dunie. Kelas last tu. Sedih2 bile dikenang2. Tapi kite semue dah berubah. Ade yg makin cantik2 *cik adik ade nombor phone? Ngeh3, makin besar2 pon ade dan tinggi2 serta handtem2 jgk.. dulu time skolah rndah semue nye comel2. *especially aku la. X nk kalah jugak...Haha. so aku pon rase happy sbb aku dpt jgk kenal kembali sahabat2 lame aku yg dah lame x jumpe. HOHO.~ Ini lah kisah nye......

Alamak dah abis dakwat. *idea dah kering la. Hahaha.

Sekian....

No comments:

Post a Comment